Siste Peter Grimes

Siste Grimes på Hovedscenen.
Og dermed sommerferie.
Deilig.
Det skal bli godt med ferie nå. Ikke fordi jeg er så sliten og trøtt. Men fordi det har vært en turbulent periode nå, med mediekjør, sjefen som går av, og en lang tid med mye internt kjør.
Så kanskje jeg er sliten og trøtt. Men jeg er ikke lei! Jeg gleder meg til hver dag på jobb. Jeg ser frem til Tryllefløyten til høsten, selv om den også kommer til å by på utfordringer. Men kanskje står vi, og jeg, bedre rustet til å møte dem? Jeg har lært veldig mye av dette siste halve året, og ikke minst lært mine fantastiske kolleger bedre å kjenne! De gjør virkelig at man holder humøret oppe!
Tusen takk til dere!

En annen ting som skjer iløpet av sommerferien, og som for alvor trer i kraft når sesongen begynner igjen første August, er at jeg inne lenger vil være freelancer. Første August trer min faste kontrakt som solist med Nasjonaloperaen i kraft. Jeg blir værende her til jeg går av med pensjon! Og det er en utrolig følelse. Nå slipper jeg takk ja til alt som kommer inn, og jeg slipper usikkerheten om hva som kommer eller ikke kommer. Fantastisk er der også å være én blant femten sangere som får denne type kontrakter i Norge. Det er en stor tillit, men også en stor forpliktelse. Det er faktisk nå det harde arbeidet virkelig begynner. Det er ikke rom for middelmådighet lenger. Så det skal bli veldig inspirerende!

Etter forestillingen ikveld blir det en liten avslutning med ensemblet, før kofferten pakkes ferdig til en uke i Paris. Det blir etterlengtet påfyll!

Så blir det noen konserter her og der, blant annet en tur til Nord-Norge igjen, så det vil nok komme poster her iløpet av sommeren!

Espen

Om Espen Langvik

Solist ved Nasjonaloperaen.
Dette innlegget ble publisert i DNO&B og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

