Premiére Tryllefløyten

Idag er dagen da sesongens første opera settes opp på Hovedscenen. Tryllefløyten. En kjendt og kjær sak, i ny drakt, på tysk, i Paul Currans regi. Forøvrig hans siste nye produksjon på huset som sjef, men han kommer igjen, og skal også være med oss til Savonlinna til sommeren.

Jeg gleder meg til ikveld. Det har vært kort tid, og ganske hektisk, men denne perioden har bragt med seg så mye. Nye venner, gode opplevelser på jobb, en følelse av mestring. Jeg har tro på denne oppsettingen. Den er ikke tradisjonell, i ordets rette forstand, men den er tro mot historien, og den kommer tydelig frem. Man behøver ikke sitte og gjette hva som er hva. Og det er bra, synes jeg.

DNO&B satser ungt i denne oppsettingen. I den grad det går an å si ungt. Jeg må vel etterhvert innse at jeg ikke lenger er nybegynner og new kid on the block i dette gamet. Men vi er mange på huset som er relativt nye der, og som får tillit i stor skala. Og det varmer. Det er med på å bygge opp sangere, slik at vi får et modent og godt erfarent ensemble som skal levere gode forestillinger til publikum i mange år fremover.

Så kom og se! Jeg gleder meg veldig til å ta fatt!

Espen

This slideshow requires JavaScript.

Om Espen Langvik

Solist ved Nasjonaloperaen.
Dette innlegget ble publisert i Bilder, DNO&B og merket med , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Premiére Tryllefløyten

  1. Jon Enger sier:

    Takk for en flott opplevelse i går! Vi var veldig begeistret, spesielt over Papageno. Hurra!

Legg igjen en kommentar

