Siste Tryllefløyte

Ja, da var det straks slutt. Imorgen er siste Tryllefløyte på en lang stund, og etter 12 forestillinger, er jeg i grunn klar til å møte nye utfordringer. Men for en flott tid det har vært! Å være med i to besetninger som jeg har vært nå, å få lov til å jobbe med så mange flotte sangere og mennesker, gjør meg utrolig stolt og takknemlig! Jeg har lært litt om arbeidsmengde denne runden, jeg har jo aldri gjort så mange forestilliner i ledende rolle før. Og det er en ganske aktiv krabat, denne Papageno! =)

Jeg ser frem til å avrunde denne omgangen med Tryllefløyten, men jeg ser også frem til å gjøre den igjen. Jeg håper jeg får muligheten neste gang også.

Igår hadde vi avskjedskonsert for Kjell Magnus Sandve på Scene 2. For et forbilde han er  for oss alle! Hans ydmykhet, verdighet og kompromissløse holdning til kvalitet og nivå, uten å miste sin menneskelighet, er et ideal å etterstrebe for oss alle som jobber i miljøer hvor ens egne personlige prestasjoner til daglig står i fokus og blir vurdert. Jeg savner ham allerede i garderoben, og jeg håper jeg får jobbe med ham igjen snart. I operette!! =)

E

Om Espen Langvik

Solist ved Nasjonaloperaen.
Dette innlegget ble publisert i DNO&B. Bokmerk permalenken.

2 svar til Siste Tryllefløyte

  1. Arve Edvardsen sier:

    Fikk oppleve siste forestilling i går og ble veldig imponert. Litt usikker på hvor i librettoen man fant det «norske» innslaget, men det var veldig befriende. Utrolig bra scenografi og lysdesign.

Legg igjen en kommentar

