La ran la lera! =)

Hvordan det tralles på Italiensk!

I notene til Barbiere står det slik, la ran la lera, la ran la la! Jeg holder meg til vanlig godt norsk, Trallalalera! Så er ihvertfall noe på norsk i forestillingen! =)

Ikveld er det premiére på Barberen fra Sevilla, eller il Barbiere di Siviglia, på Italiensk. Åstedet er Scene 2 ved Den Norske Opera og Ballett, og jeg tror det blir en flott kveld i Operaen. Her har regissør Francois de Carpentier og designer Karine van Hercke virkelig laget en spenstig og morsom Barber, uten altfor mye slapstick og billige poenger. Det er stil og stramhet over det hele!

Det skal også bli artig å stupe ut i rollen som Figaro, nesten 12 år etter stuntet i Kristiansund med Den Norske Opera på turné. Jeg trives godet med partiet, og etter å ha sunget Largo al factotum til evinnelighet på Underwater Pub på St. Hanshaugen i Oslo, er det ikke den jeg er mest redd for.

Jeg gleder meg virkelig! Flotte kolleger på scenen, Ingeborg Schübeler Gillebo som Rosina, Tuomas Katajala som Almaviva, Petri Lindroos som Basilio, Maria Cioppa som Berta, Luigi Pisapia som Fiorello og en fantastisk Ketil Hugaas som Bartolo! Legg så til et Operakor som til de grader er med på notene og løyene, så har du en vinner! Glem Latter ikveld. Det er i Bjørvika det skjer!

Det er fremdeles billetter igjen, og får du nei; MAS! =)

Vi sees!

E

This slideshow requires JavaScript.

Om Espen Langvik

Solist ved Nasjonaloperaen.
Dette innlegget ble publisert i Bilder, DNO&B. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

