La Bohème, snart premiére!

Sitter nå og venter på at dagen skal gå, slik at jeg kan komme meg ned i Operaen og gjøre de siste forberedelser der.

Merker i media at presset er på, og ikke minst på huset er forventningene store. Og med rette. Fallhøyden er stor, når man bruker anslagsvis 37 millioner kroner (Aftenposten) på en oppsetting av slikt format. Så få vi håpe at publikum liker det. Og da mener jeg publikum. De som mener det hjertet og sansene sier dem etter en forestilling. Ikke så mye kritikerne, selv om de er viktige. Men de er for analytiske, og for opptatt av ikke å mene feil. Men publikum. De 1400 x 17 som kommer til å oppleve dette i de 5 ukene vi spiller dette.

La Bohème er en sangers våte drøm (om jeg får lov å bruke uttrykket). Her har vi fantastisk musikk, bundet rett opp til nerven i handlingen, den er sangbar på alle måter, komponisten forstår virkelig stemmen og dens muligheter, og det er flotte arier, korsatser og scener. Den har alt. Og den er sagnomsust. ALLE de store har gjort den. Og nå er det vår tur. Det forplikter også. Nivået. Referansene til denne musikken er av det beste vår musikkultur har å by på. De største stjernene, de vakreste stemmene. Og nå: Oss…

Jeg gleder meg! =)

Espen

Bildene er fremdeles av Erik Berg.

Om Espen Langvik

Solist ved Nasjonaloperaen.
Dette innlegget ble publisert i Bilder, DNO&B. Bokmerk permalenken.

Ett svar til La Bohème, snart premiére!

  1. stianeriksen sier:

    Jeg overvar generalprøven i går, og denne oppsetningen er bare STOR!! Fantastiske sang-prestasjoner over hele linja, og flotte scener. Utrolig bra regi og iscenesetting, artig at «gamle» La Boheme kan oppdateres på en så flott måte!

    De som er heldige og har billetter til denne oppsetningen kan glede seg!!

Legg igjen en kommentar

