La Bohème, suksess!! =)

Nå som mandagen er over oss, og begge lag har vært i ilden, begynner omfanget av hva vi tilbudt publikum å gjøre seg gjeldende, i form av anmeldelser. Og denne gang må jeg si at vi har truffet innertier! Sjelden har jeg opplevd et så samstemt pressekorps! Det virker som om de har tatt min oppfordring fra et par dager siden, og sett med hjertet like mye som med den analytiske journalistens øyne.

Det er rene lyrikken fra pennene som så altfor ofte blir brukt som sabler. Samtlige lar seg forføre av Stefans univers, og, uansett som om man er 100% enige om alle grep, alle er enige om denne innfallsvinkelen er med på å berike stoffet. Noen sier sogar at de aldri kan se Bohème igjen på samme vis, at de for alltid vil være preget av hva de har fått se hos oss. Det er jo et fantastisk utsagn!

Idag er det min forestilling nummer 2, og jeg gleder meg veldig ti å dykke ned igjen i denne verdenen vi har skapt. Det er godt å være der, og utrolig givende å spille. Vi vil nok ha en enda mer observant gjeng med publikum idag, som har fått lese både kritikker og sett forhåndsomtale. Jeg håper vi kan gi dem en fantastisk opplevelse idag også. Jeg og mitt lag skal gjøre dette 9 ganger til, med idag. Og jeg tror hver forestilling vil bli unik og sprudlende, fordi stoffet er så inspirerende å jobbe med! Så hjertelig velkommen ikveld!

Vi sees!

Espen

PS.: Avlsutter med et lite knippe sitat fra anmeldelsene! God lesning! =)

Se opp, verden – her er en oppsetning som operahus kommer til å stå i kø for.  NRK: http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7963989

Stefan Herheim løfter «La Boheme» opp på et nytt og eksistensielt nivå og setter både handlingen og musikken i et nytt lys. Gratulerer. VG – med terningkast seks

Herheims aller fineste til nå.  Dagbladet

Skjellsettende. Opera kan ikke bli bedre enn fredagens premiere av Stefan Herheims La Bohème.  Ballade: http://ballade.no/nmi.nsf/doc/art2012012309035086482490

Ved å fokusere på det ubehagelige, gjør Stefan Herheim historien om La Bohème særlig vakker.  Aftenposten

En «La Bohème» som provoserer og berører.    Dagsavisen

Kveldens stjerne på denne nattehimmelen av en opera, var Marita Sølberg. Vårt Land

Herheims konsept fungerer i det vesentligste, og tilbyr også innbitte puccinister noe nytt og annerledes. Deutschlandradio: http://www.dradio.de/dkultur/sendungen/fazit/1658354/

Om Espen Langvik

Solist ved Nasjonaloperaen.
Dette innlegget ble publisert i DNO&B. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

