Siste La Bohème

Da var det gjort!
Siste forestilling La Bohème gikk av stabelen på fredag, og dermed er et kapittel avsluttet på Nasjonaloperaen. For denne gang. Og hvilket sirkus det har vært! En enormt lang og utfordrende prosess med å stable denne forestillingen på bena, med alle de krumspring fra handlingen og timing og undertekster som skal på plass før forestillingen sitter som den skal. Og det sluttet aldri å utvikle seg. Fra første til siste forestilling skjedde det hele tiden nye ting på scenen som gjorde at dette ble en frisk og ny opplevelse for publikum og oss på scenen. Og det er en fantastisk følelse, å kunne glede seg til å gå på jobb på en slik måte!

Det har vært en fabelaktig gjeng å jobbe med, også, virkelig en flott gruppe kunstnere som kom sammen og gjorde sitt ypperste for å løfte Stefans visjon ut i det virkelige rom. Takk alle sammen!

Idag er det premiére på Tristan & Isolde. Den skal jeg helt klart få med meg, og det skal bli godt å se noen andre jobbe for føda! =) Det er ikke mange operaene jeg ser i løpet av en sesong, det blir helst ballett når jeg går i Operaen. Men ikveld er det Wagner, og det må jeg få med meg!

Takk for nå i Bohème, og jeg håper vi sees i Den fjerde nattevakt i Mai!

E

Om Espen Langvik

Solist ved Nasjonaloperaen.
Dette innlegget ble publisert i DNO&B og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

