Cav/Pag

Så er det premiére igjen. Cavalleria Rusticana og Pagliacci. Cav/Pag. De blir jo sem regel fremført sammen, disse to enakterne. Og dette er en perle av en aften i Operaen. Gjennomført regi, vakker scenografi, og sangere som (i all beskjedenhet) holder ypperste klasse. Her leveres det på alle områder. Publikum kan glede seg!

Her synger jeg Silvio, og jeg får lov til å gjøre alt det som tenorene gjør til vanlig: Lange flotte linjer å synge, med noen herlige høydepunkt, pluss: Sopranen kan godt like meg! Vinn, vinn!!

Dette er også min siste premiére for sesongen, så etter dette er faktisk ferie! Eller, tja, noe vil det jo alltid være å gjøre, men fra DNO&B er det ferie, og der dukker jeg ikke opp igjen før til høsten. Men det blir en fabelaktig sesong som kommer, så det er bare å stille seg i kø når billettsalget starter!

God premiére!

E

Om Espen Langvik

Solist ved Nasjonaloperaen.
Dette innlegget ble publisert i Bilder, DNO&B. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

